Scuola Primaria "Fai Bene"
PROJECT TEAM
Marco Prati, Elisabetta Lanza
LOCATION
Rimini (Italy)
TIPOLOGY
Primary School
SCOPE OF THE WORK
Invited competition
CLIENT
Public
For “Do Good” Primary School, we propose the idea of a pavilion within a park. The idea is to generate a world that is open to nature and multi-sensory, scalable, composed of enhanced environments in which children can explore, discover and play, but also feel safe, identify and reflect. In developing the concept, there has been an incremental use of different scales (class, class group, building, world) that we try to combine both at the compositional level and at the level of experiences. The desire is for the generated form to accommodate a complex function and we emphasize, in some features, its importance by trying to embody its values by amplifying its character. But at the same time we have avoided introducing rigid constraints, so that the form is able to adapt over time to the physiological variations and needs that will gradually arise in the course of its use and that are not predictable at the time of its construction.
Per la Scuola Primaria “Fai bene” proponiamo l’idea di un padiglione all’interno di un parco. L’idea è quella di generare un mondo aperto alla natura e multisensoriale, scalabile, composto da ambienti potenziati in cui i bambini possono esplorare, scoprire e giocare, ma anche sentirsi sicuri, identificarsi e riflettere. Nello sviluppo del concept si è fatto un uso incrementale delle diverse scale (classe, gruppo di classi, edificio, mondo) che cerchiamo di coniugare sia a livello compositivo sia a livello delle esperienze. La volontà è che la forma generata sia in grado di ospitare una funzione complessa e ne sottolineiamo, in alcuni tratti, l’importanza cercando di incarnarne i valori amplificandone il carattere. Ma nello stesso tempo abbiamo evitato di introdurre vincoli rigidi, in modo che la forma sia in grado di adattarsi nel tempo alle fisiologiche variazioni ed ai bisogni che via via si manifesteranno nel corso del suo uso e che non sono prevedibili al momento della sua costruzione.